قدس آنلاین– ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین هدف برگزاری روز زمین پاک است.

جلب افکار عمومی برای حفظ محیط زیست، هدف برگزاری روز زمین پاک

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک در پارک جنگلی چغاسبز ایلام با بیان اینکه دوم اردیبهشت هرسال بعنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است که امسال از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شعار  «زمین پاک با حفاظت از آب وخاک» برای این روز تعیین شده است، اظهارداشت: هدف از برگزاری روز زمین پاک ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین می باشد تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست همه مردم خود را نسبت به پاکیزه نگهداشتن زمین موظف بدانند.

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) موضوع مهمی است، افزود: مسألـه آلودگـي زميـن يکـي از مسائل عمده محيط زيست در سراسر جهان است و مدیریت صحیح پسماندها با بکارگیری روش های بازیافت وتفکیک از مبدأ زباله ها امکانپذیراست و امروزه این موضوع از مسایل مهم کشورها محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با تشکر از دستگاه های اجرایی، دانش آموزان و همه کسانی که در این برنامه شرکت داشتند، خاطرنشان ساخت: اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اهمیت مشارکت عمومی در مسایل محیط زیست است و دولت نیز توجه ویژه ای به امرآب سالم، زمین پاک و هوای پاک دارد.

گفتنی است مراسم روز زمین پاک با حضور هلال احمر، شهرداری، انجمن علمی حامیان محیط زیست دانشگاه ایلام، دبستان غیر دولتی پارسیان و سازمان های مردم نهادزیست محیطی در پارک جنگلی چغاسبز شهر ایلام برگزار گردید و در پایان مراسم افراد شرکت کننده اقدام به جمع آوری زباله در قسمتی از پارک جنگلی چغاسبز نمودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.